På kunst tilbyr Molde kulturskolen stor bredde og kunnskap i forskjellige teknikker og visuelle uttrykksformer som f.eks. tegning, maleri, collage, skulptur/installasjon o.l.  Elevene jobber både med individuelle oppgaver og gruppeprosjekter, og de deltar på minst to utstillinger i løpet av skoleåret. Kunst tilbys ukentlig, og elevene undervises i grupper etter alder med normalt ca. 10 elever pr. gruppe.

Kunst Gjemnes

Liker du å tegne, male og skape noe kreativt og har lyst til å utvikle dine kreative evner? På kunst tilbyr vi dere stor bredde og kunnskap i forskjellige teknikker og visuelle uttrykksformer som for eks tegning, maleri, collage, skulptur/installasjon ol. Vi jobber fra ide til produkt, hvor den kreative prosessen er en sentral del av undervisningen. Ved å gå på kunst vil du lære ulike grunnleggende teknikker med hovedmål at du skal mestre et håndverk.

Elevene undervises i grupper etter alder med normalt ca 10 elever pr gruppe. Elevene jobber både individuelt og med gruppeprosjekter. Undervisningen gis ukentlig. Elevene deltar på minst èn utstilling i løpet av skoleåret.

Kunsttilbudet i Gjemnes er lagt til Batnfjorden og pr idag foregår det på onsdager (kan bli endret). Gruppesammensetningen settes ut fra søkermasse.