Kreativ musikkproduksjon

Musikkproduksjon er et tilbud hvor både nybegynnere og viderekommende elever kan få møte andre interesserte og utvikle sin kunnskap i å lage musikk, og bruke tekniske hjelpemidler til å dokumentere dette i ulike program.
Tilbudet baserer seg hovedsaklig på en innføring i kreativt bruk av Garageband på IPad, og kulturskolen kan stille med Ipader til undervisningen. Dette programmet gir en god og bred introduksjon til bruk av looper, enkel trommeprogrammering, lydinnspilling, miksing og redigering av lyd. I tilegg gis veiledning i enkel låtskriving, ideskaping, improvisasjon med fokus på det å skape musikk.

I tillegg vil vi ha fokus på å lære grunnleggende musikkteori– som gjør deg i stand til å komme et steg videre i det å skape musikk.

For viderekommende anbefales bruk av programvaren Ableton Live eller Logic. Dette programmet må da kjøpes og installeres på egen PC/MAC. Vi er også åpen for andre platformer, så lenge eleven kjenner sitt eget program.

Undervisningen er lagt opp som en sosial møteplass hvor vi arbeider, diskuterer og deler musikken vi lager med hverandre. Gjennom året har vi ulike prosjekter. Dette kan være samarbeid med ungdomsteater, dans, så vel som deltakelse på ulike konserter og forestillinger på kulturskolen. Utstyr: Egne hodetelefoner til lytting under arbeidet og minnepenn til lagring. (ved bruk av kulturskolens ipad)

Du kan søke plass på kreativ musikkproduksjon fra og med 5. trinn