Barneteater 5.-7.trinn

På barneteater lærer du å spille ulike roller og å lage teater. Elevene lærer nødvendige basisferdigheter innen bevegelse, kroppsspråk og stemmebruk, og hvordan man kan bruke fantasi, sansene, følelser, kroppen og stemmen for å lage teater. Vi har fokus på trivsel, trygghet og gruppearbeid, og at alle skal finne sin plass i gruppa. I tillegg får elevene lære hvordan det er å opptre foran store og små publikum, øve på replikker og teaterstykker.

Elevene starter med å lære grunnleggende ferdigheter gjennom ulike øvelser og leker før de begynner å improvisere rundt korte historier og med ulike roller. Før jul begynner gruppa å jobbe frem mot forestilling og lærer mer om skuespillerteknikk og teaterproduksjon. Målet er å lage et eller flere bidra til kulturskolens teaterfestival som avholdes i mars/april.

Barneteater for 5.-7.trinn har 1,5 t ukentlig undervisning organisert i grupper. I innspurtsperioder mot forestillinger må det påregnes oe aktivitet på helg også. Vi har barneteatergruppe i Molde sentrum og i Midsund. Vi tar forbehold om at timeplanen kan bli endret.
I Midsund kan aldersinndelingen tilpasses noe dersom det er søkere over 7.trinn.

Forventninger til eleven:
  • Du er god på å ta imot instruksjoner og er tålmodig
  • Du liker å leke og være sammen med andre
  • Du tåler mange inntrykk på en gang (lyder, lys og bevegelse)