Trombone

Trombone er et grovmessinginstrument som brukes hovedsaklig i korps, men blir også brukt i storband og orkester.
 Det aller meste av undervisningen skjer i samarbeid med skolekorpsene og elever vil normalt få låne instrument av korpsene.

Du kan starte å spille i korps fra du går i 3. trinn, og du kan derfor søke på dette instrumentet fra det året du fyller 8 år.
Å spille trombone krever visse fysiske forutsetninger, og for noen barn kan det derfor være aktuelt å begynne på et annet instrument, f.eks. althorn eller baryton, for så å gå over til trombone senere.

Undervisning i messinginstrumenter tilbys i Eidsvåg, Hjelset/Kleive, Midsund, Sekken og Molde sentrum

Alle kulturskolens instrumentaltilbud omfatter både individuell opplæring og samspill, normalt i 6 ukers sekvenser.