Jazzensemble

Dette er et tilbud til de som har spilt en stund, enten i skolekorps eller tatt undervisning gjennom kulturskolens øvrige musikktilbud (f.eks. band, stryk, piano, sang, melodisk slagverk etc.). Fellesnevneren er at man er nysgjerrig på jazz og rytmisk musikk, og ønsker å spille dette sammen med andre.

Jazzensemblet har en åpen besetning, men vil ha mye slektskap med et storband.   Ved opptak vil det i noen tilfeller likevel være nødvendig å ta hensyn til besetningsbehov og nivå. Kulturskolens jazzensemble vil bruke både gehørinnlæring og noter som metode for å innlære musikken som spilles.

Jazzensemblet er aktivt gjennom hele skoleåret og deltar på ulike typer prosjekter.  Opptreden under MoldeJazz inngår normalt som en del av ensemblets årlige aktiviteter.

Jazzensemblet er hovedsaklig for elever fra ungdomsskolealder og oppover.