Gitar

Vi bruker gitaren både som kompinstrument og soloinstrument og er innom ulike sjangre som klassisk, visesang, rock, pop og jazz. Spill og innlæring skjer både etter noter, tabulator og gehør.

Den grunnleggende undervisningen omfatter elementer i både teori og spill. Dette vil være likt for de fleste i starten, med mer variert og tilpasset innhold etterhvert.
Først enstemte melodier, deretter besifring (akkorder).

Dersom du ønsker å kombinere undervisning på gitar med samspill i band, kan du søke band-gitar.

Gitarelever må disponere eget instrument.
Du kan søke plass på gitar f.o.m. 4. klasse.

Alle kulturskolens instrumentaltilbud omfatter både individuell opplæring og samspill, normalt i 6 ukers sekvenser.
Gitarundervisning tilbys i Midsund, Batnfjord, Angvik, Eidsvåg, Eresfjord, Vistdal og i Molde sentrum