Dans 4.-5. trinn (vår 2020)

Klassisk
Klassisk ballett er grunnlaget for all scenisk dans, og i klassisktimen trener vi opp ferdigheter som vil komme til gode også i jazzdans og moderne. Timen består av mange øvelser som både er fartsfylte og som er langsomme og kontrollerte, alt for å utvikle dansen og musikaliteten hos elevene. En viktig ingrediens er også evnen til å selv tolke dans og derfor får elevene en del oppgaver de må løse selv eller i grupper.

Jazz
Jazzdans handler om rytmikk, musikalitet og eksplosivitet, store og små bevegelser samt samspill disse imellom. Disse jazzklassene er til for å utvikle styrke, koordinasjon og forståelse for jazzdansens ulike elementer som blant annet isolasjon, dynamikkforskjeller og raske temposkifter. Når elevene har bygd opp et godt nok grunnlag, begynner vi å utforske ulike jazzstiler.

Musikaldans
I musikaldanstimene lærer du danser og trinn basert på ulike musikaler. Dansestilen bygger hovedsakelig på jazzdansteknikk, og timene inneholder oppvarming, danseteknikk, trinnkombinasjoner og koreografi. Hovedfokuset på timen er uttrykk og stil - og selvfølgelig masse danseglede!

Hiphop
Hiphop blir brukt som betegnelse for en danseform som er utfordrende, morsom og litt røff, og hvor man danser til funk og rap-musikk. Hip hop inneholder elementer fra forskjellige dansestiler, som for eksempel jazzdans, funk og breakdance.
Hip hop-klassen er for 3.-5. trinn.
Klassen varer i 45 min.

Alle våre danseklasser er for både gutter og jenter.

OBS! Dersom du ønsker å melde deg på flere danseklasser, gjør du bare påmeldingsprosedyren på nytt.