Kunst 1.-2. trinn

Liker du å tegne, male og skape noe kreativt og har lyst til å utvikle dine kreative evner? På kunst tilbyr vi dere stor bredde og kunnskap i forskjellige teknikker og visuelle uttrykksformer som for eks tegning, maleri, collage, skulptur/installasjon ol. Vi jobber fra ide til produkt, hvor den kreative prosessen er en sentral del av undervisningen. Ved å gå på kunst vil du lære ulike grunnleggende teknikker med hovedmål at du skal mestre et håndverk.

1.-2.trinn utforsker og prøver mange ulike materialer og enkle teknikker gjennom året.

Elevene undervises i grupper etter alder med normalt maks 10 elever pr gruppe. Elevene jobber både individuelt og med gruppeprosjekter. Undervisningen gis ukentlig. Elevene deltar på minst èn utstilling i løpet av skoleåret.

Vi har kunstgrupper for ulike aldersgrupper både i Midsund, Molde, Eidsvåg og Eresfjord.
NYTT TILBUD I GJEMNES HØSTEN 2020: Vi oppretter nye kunstgrupper i Gjemnes fra høsten 2020, enten i Batnfjorden og/eller Torvikbukta skule hvis det er nok søkere.