Band - rytmisk slagverk

Kulturskolens bandtilbud omfatter både individuell opplæring og samspill, normalt i 6 ukers sekvenser. Å spille sammen i band er morsomt og både musikalsk og sosialt utviklende.
I den individuelle delen av tilbudet vil elevene få tilpasset opplæring på sitt instrument, som hovedregel med utgangspunkt i et rytmisk repertoar (rock, pop, jazz). I tillegg til å forberede eleven på den musikken som skal spilles i bandet, vil det her være naturlig å arbeide med musikalske elementer som rytme/underdeling, gehør, notespill, akkordspill og improvisasjon. Der det er naturlig vil eleven være med på å velge det repertoaret det arbeides med i og mellom timene.
I sammensetningen av bandene tar vi hensyn til både musikalsk nivå, alder og sosial tilknytning (f.eks. skolekrets).

Kulturskolen har to trommesett til utleie det første året, men normalt må elevene disponere eget trommesett (prisliste).

Undervisning i band gis fra 5. klasse.