På kunst tilbyr Molde kulturskolen stor bredde og kunnskap i forskjellige teknikker og visuelle uttrykksformer som f.eks. tegning, maleri, collage, skulptur/installasjon o.l.  Elevene jobber både med individuelle oppgaver og gruppeprosjekter, og de deltar på minst to utstillinger i løpet av skoleåret. Kunst tilbys ukentlig, og elevene undervises i grupper etter alder med normalt ca. 10 elever pr. gruppe.

Kunst senior

Gjennom kunsttilbudet for voksne ønsker vi å inspirere elevene til å lære nye teknikker og til å videreutvikle sin kreativitet og skaperglede!

Det er ingen krav til forkunnskaper.  Tilbudet er åpnet for både nybegynnere og de som har drevet med ulike kunstteknikker tidligere.

Elevenes ønsker og forventninger vil kunne styre innholdet i undervisningen i stor grad og gjennom skoleåret vil det være rom for å gjennomgå både ulike teknikker og bli kjent med ulike kunstformer.  Aktuelle områder kan f.eks. være ulike malemedier / -teknikker, tegning / croquis, digital tegning, skulptur / ulike tredimensjonale uttrykk, keramikk med mer.

Det er tilbud i Molde sentrum på dagtid, tirsdager kl 1200-1400.
Oppstart av desentraliserte tilbud i Batnfjord, Eidsvåg og Midsund avhenger av påmelding. Påmelding gjelder hele skoleåret, med avmeldingsmulighet pr semester.