Fele - folkemusikk

På de ukentlige leksjonene lærer elevene spilleteknikk både gjennom gehør- og notebasert opplæring.
Lærestoffet bestemmes normalt i samråd mellom elev og lærer.
Det legges vekt på formidlingsaspektet både i gruppe og alene.

Elever får leie instrument i opplæringsstørrelse av kulturskolen (prisliste).

Fele er det minste strykeinstrumentet.  Elevene får undervisning på instrumenter som er tilpasset den enkelte elevs fysiske forutsetninger og kan derfor begynne å spille fele f.o.m. det siste året i barnehagen.

Alle kulturskolens instrumentaltilbud omfatter både individuell opplæring og samspill, normalt i 6 ukers sekvenser.
Undervisning på strykeinstrumenter tilbys i Batnfjord, Torvikbukt, Eidsvåg, Midsund og Molde sentrum