Elbass

Elbass brukes mye i ulike bandsammenhenger.
Undervisningen begynner først med grunnleggende teknikk, variert innhold etterhvert. Ulike retninger tilpasset den enkelte og mange mulige stilarter (jazz, pop, rock, vise, folk m.m.).
Det legges vekt på at bassen både er et komp-instrument og soloinstrument. Spill og innlæring skjer både etter noter og etter gehør.
Dersom du ønsker å kombinere undervisning på elbass med samspill i band, kan du søke band-elbass.

Du kan søke plass på elbass f.o.m. 5. klasse.

Alle kulturskolens instrumentaltilbud omfatter både individuell opplæring og samspill, normalt i 6 ukers sekvenser.
Elbassundervisning tilbys i Midsund, Batnfjord, Angvik, Eidsvåg, Eresfjord, Vistdal og i Molde sentrum