Kunst 5.-7. trinn

Liker du å tegne, male og skape noe kreativt og har lyst til å utvikle dine kreative evner? På kunst tilbyr vi dere stor bredde og kunnskap i forskjellige teknikker og visuelle uttrykksformer som for eks tegning, maleri, collage, skulptur/installasjon ol. Vi jobber fra ide til produkt, hvor den kreative prosessen er en sentral del av undervisningen. Ved å gå på kunst vil du lære ulike grunnleggende teknikker med hovedmål at du skal mestre et håndverk.

Elevene undervises i grupper etter alder og erfaring med normalt maks ca 10 elever pr gruppe. Undervisningen gis ukentlig, og elevene jobber både med individuelle oppgaver og gruppeprosjekter. Elevene deltar på minst èn utstilling i løpet av skoleåret.

Vi har kunstgrupper for ulike aldersgrupper både i Midsund, Molde, Eidsvåg og Eresfjord. I Gjemnes er kunsttilbudet lagt til Batnfjorden. Gruppesammensetningen settes ut fra søkermasse. Vi tar forbehold om at timeplanene kan bli endret.