UVT Courses

Dansemix senior

Dansetilbudet for seniorer er organisert som ukentlige danseklasser på dagtid i en fast gruppe. Her introduseres ulike dansestiler gjennom lettfattelig og tydelig instruksjon ledet av erfarne dansepedagoger.

Timene vil normalt inneholde oppvarming, kreative øvelser og koreografi, samt øvelser som styrker og strekker kroppen.  Timene gir deltagerne et sosialt møtepunkt, samtidig som man drar nytte av de fysiske og mentale helsebringende effektene assosiert med dans. Dansing bedrer nemlig konsentrasjonsevne, balanse og kroppsholdning, samtidig som det er sosialt og morsomt! Gjennom enkle trinn til fengende musikk blir man både smidigere og sterkere.

Her er det plass til alle; både de som har danset noe tidligere og de som ønsker å ta sine første dansesteg. For å delta på disse klassene, trenger man derfor ingen forkunnskaper eller en fast dansepartner. Nivået tilpasses gruppen, og danseglede står høyt i fokus!

Det oppfordres til å ha med drikkeflaske og gode danseklær.

Det er tilbud i Molde sentrum på dagtid, mandager kl. 1230-1330 (kan bli endret). Oppstart av tilbud andre steder avhenger av nok påmeldte.