UVT Courses

Musikkterapi

Musikkterapi handler i hovedsak om kommunikasjon og samhandling gjennom musikalske aktiviteter. Det er mulig å søke om musikkterapitilbud i kulturskolen med ordinær betaling av elevplass. Bruk vårt søknadsskjema og send inn, så tar vi kontakt for å finne den beste løsningen.

Molde kulturskole har for tiden 2 musikkterapeuter knyttet til vårt kollegium. Vi har samarbeid om musikkterapi i ulike retninger; barn og unge i barnehage/skole, voksenopplæring, barnevern, eldreinstitusjoner (demens) og noe innenfor feltet kultur og helse.

Hvem har nytte av musikkterapi?
Barn, ungdom, voksne og eldre med psykiske vansker, med utviklingsmessige utfordringer og lærevansker, mennesker med aldersrelaterte vansker som demens, Parkinson og hjerneslag, personer med rusproblemer, hjerneskader, fysiske funksjonshemninger og andre fysiske og psykiske lidelser har nytte av musikkterapi.