UVT Courses

Dans for voksne

Dans for voksne - Gjemnes våren 2024 - NYTT!
Har du drømt om å få prøve dans, men ikke hatt sjansen? Har du danset en del før, men hatt en lengre pause?
Molde kulturskole tilbyr nå dans for voksne i Gjemnes fra 3.april og ut semesteret.
Det er ingen krav til danseerfaring for å delta. Timen kombinerer ulike nivå, og undervisningen legges opp ut fra deltagerne i gruppen. Den er åpen for alle. Det blir en herlig time med masse danseglede, ulike stiler innen jazz og litt moderne.
Tidspunkt: onsdager 1915-2015, lærer er Gøril Roesen. Det koster kr 1000 for kort vårsemester.
Fra høsten 2024 vil vi vurdere å starte en fast dansegruppe for voksne hvis vi har kapasitet og interessen er der.

Jazz for voksne (Molde sentrum)
Denne klassen er for voksne som har lyst til å danse. Det er ingen krav til danseerfaring. Timen kombinerer ulike nivå, og pedagogen legger opp undervisningen ut i fra gruppen. Herlig time med masse danseglede, ulike stiler innen jazz og litt moderne.
Klassen varer i 60 min.

Klassisk ballett for voksne (Molde sentrum)
I klassisk ballett jobber vi med å utvikle tekniske danseferdigheter, musikalitet, formidling, fleksibilitet, styrke og eleganse. Timen starter med grunnleggende tekniske øvelser ved barren, før vi jobber i senter og over gulvet. Vi danser stort sett til klassisk musikk. Klassisk ballett gir deg et sterkt teknisk grunnlag som kan komme deg til gode også i andre dansesjangre. Det er ikke nødvendig med forkunnskaper.