UVT Courses

Piano/Keyboard

Piano og keyboard er allsidige instrumenter både for solospill og i samspill med andre instrumenter. I piano/keyboard-undervisningen legger vi vekt på en god balanse mellom spill etter noter, gehør/improvisasjon og besifring.

Vi starter med et helhetlig opplæringtilbud som gir et godt grunnlag for siden å kunne velge rytmisk eller klassisk sjanger, om man ønsker det.
Formidling, både i samspill og alene, har en naturlig plass i undervisningen.
En piano-/keyboardelev ved Molde kulturskole skal etter tre års undervisning føle seg trygg på og ha opparbeidet gode grunnkunnskaper.

Elever som gjerne vil kombinere opplæring i piano/keyboard med samspill i band, må velge Band - keyboard.

En kan søke opptak på piano f.o.m. det året eleven fyller 7 år. Piano/keyboardelevene må disponere eget instrument for hjemmeøving.

Alle kulturskolens instrumentaltilbud omfatter både individuell opplæring og samspill.

Pianoundervisning tilbys i Midsund, Bolsøya, Batnfjord, Angvik, Eidsvåg, Eresfjord, Vistdal, Vågsetra og i Molde sentrum